Ladda upp kalenderfil

Mata in en txt fil med den nya kalenderdatan
Formateras enligt följande:

Rubrik

För att ta bort en aktivitet skapas en post som inleds med texten:TA BORT
Formateras enligt följande med exakt samma datum och rubrik:
TA BORT

Rävåskyrkan

Rävåskyrkan

Aktuellt:

För mer information se kalendern Länk »

Kontakt:

Badstugatan 39, Karlskoga
Visa på karta

Mobil
Mikael Andersson 0730-53 93 00 (pastor)

Epost
pastor@ravaskyrkan.se

Länkar:

Lekebergs Gospel i Rävåskyrkan lördagen den 6 april klockan 18.00

Kören med mycket glädje, kärlek och känsla. Med en blandad repertoar med både klassiker och nyskrivna gospelsånger bjuder de på en helkväll med sång och musik! Kören leds av My Kullsvik.

Öppen kyrka lördagar kl. 10.00-12.00

Kyrkan är öppen på lördagar under mars månad.

Då är det drop-in för den som vill och passerar kyrkan. Vi har folk på plats som gärna bjuder på fika och talar med dig om tro och frågor om livet.

Det händer i Rävåskyrkan i Mars:

Lördagsscout lördag 16/3 kl 10.00-13.00.

Du är välkommen med till lördagsscout. Barn upp till 11 år ska ha en vuxen med sig. Där får man uppleva souting tillsammans. Det är olika aktiviteter med andakter, mat på öppen eld lek mm..

Intresseanmälan med SMS till Anna-Lena Hårsmar tel. 070 549 73 45

Tacokväll Lördag 16/3 kl. 17.00

Vi träffas och äter tacos tillsammans, spelar sällskapsspel och får lyssna till en andakt.

Anmälan till pastor@ravaskyrkan.se eller ring Mikael Andersson tel. 0730-53 93 00. Ange antal och eventuell specialkost.

Internationella insamlingen: 1 advent – 31 januari 2024 Ett värdigt liv för alla

Vi tror att varje människa är skapad och älskad av Gud och har därför ett oändligt värde och en inneboende given värdighet som gäller oavsett yttre omständigheter. Långt över 100 år tillbaka har Equmeniakyrkan arbetat med att dela evangelium, visa omsorg och värdighet för de särskilt utsatta. Det har varit ett kännetecken för Guds folk i tusentals år och det ligger i vårt DNA. Din gåva gör skillnad i världen.

Bibelsamtal på onsdagar kl 10.00.

Bibelsamtalen fortsätter under december med 2 tillfällen den 6 och 20 dec. Sedan blir det ett uppehåll och startar igen den 17 januari.

Vi fortsätter med Apostlagärningarna och upplägget är att Mikael Andersson inleder ca 20-25 Minuter.

Därefter hämtar vi ett enkelt fika och sätter oss i mindre grupper och samtalar om frågor som Mikael förberett. Vi brukar hålla på en dryg timme.

Den första Tacokvällen på det nya året blir lördagen den 3 februari kl 17:00.

Kvällarna vänder sig till alla åldrar! Serveringen är med en buffé av olika grönsaker och såser, kryddad köttfärs eller annat kött. Samlingen kring buffébord och matbord kommer att kompletteras med lek och allvar. Tillsammans gör vi en riktigt fin gemenskapskväll!